dag info

26-06-2016 16:22

Dag 19: de laatste 18 km zitten erop: de doelstellingen zijn gehaald .
Nu enkel nog genieten van een cervesa en souvenierkes kopen! De gehele tocht van 2300km was genieten van het begin tot het einde met zalig weer.

Bedankt voor het volgen van onze avonturen tijdens onze camino!...

Adios!

26-06-2016 16:16

Dag 18: vanmorgen dachten we even dat we terug in België waren...het was somber weer, gelukkig is dit België niet, en was deze na de 1ste kilometer van de beklimming reeds verdwenen .Voor de rest verliep de dag goed: een wondermooi heuvelend landschap  (vergelijkbaar met de Ardennen) met geen meter vlak.  Het werden vandaag 71 km en 1000 hm, maar het was vooral de hitte die het lastig maakte: 35 graden!Door die hitte verstond Johny reeds dat 2 wielertoeristen Vlamingen waren, terwijl het Italianen waren... ikzelf zag mister Myjagi ( diene van de karatekid van wax on, wax off...) terwijl het er van Taiwan waren... Hieraan zie je wat voor uitputtingsslag de camino is .nu tijd voor cervesas !!

26-06-2016 16:08

Dag 17: wat een dag! Het begon allemaal met een wolkenvrije hemel zonder een zuchtje wind. Na het nuttigen van een te straffe choco en 2 chocoladekoeken vertrokken we voor onze zwaarste rit (101km met 1800hm). Vanaf de start begon het klimwerk van de cebreiro (een goeie 30km). We hadden gehoopt om vandaag wilde dieren te spotten, en reeds na 10 km hadden we prijs: 2 zwaantjes kwamen ons vervoegen... toen het ene zwaantje echter plots tegen mij zei: "uno et uno, pas par dos" w...ist ik dankzij de spaanse les van Dany R dat ik best "si" kon zeggen en achter mekaar konden rijden. Hierna onze tocht verder gezet en 10 km verder vonden we ons volgende beest: een (levende) slang van 1mt lang. Na het beestje veilig in de graskant te plaatsen, waren we vertrokken voor de rustige maar zeer mooie klim. De afdaling was ook heel mooi, maar net na de afdaling dacht Johny bij zichzelf: alle goeie dingen bestaan uit 3 en jawel daar ging hij voor de 3de maal onderuit... ditmaal kon hij echter niets aan doen: een spaanse ezel vond het nodig om ineens terug te keren met zijn mountainbike toen johny er net achter reed... johny vol in de remmen en kwam tot stilstand op het voorwiel van de ezel... johny was ......voorwiel was een 8 geworden...einde van camino? Neen, johny's fietsherstelcursus wierp vruchten af en met een (toch nog altijd erg) krom wiel zet hij de tocht verder. Je zal het niet geloven, maar de laatste 40km zijn verlopen zonder problemen . Tot morgen voor een nieuw episch verhaal.

26-06-2016 16:03

Dag 16: vandaag een zonovergoten dag met 80km en 1300hm. (Bij zo een 33 graden) Onmiddellijk kregen we de beklimming van den berg voorgeschoteld die ons naar een hoogte van 1500mt bracht. Een heel mooie klim van gemiddeld 7% met op het eind een stukje van 11%. Onderweg maakten we kennis met fietsers van rond de wereld: italianen, fransen, zelfs een braziliaan kwam voorbij... op het einde van de beklimming kwamen we aan cruz ferro, een ijzeren kruis op een houten paal waar de ...voet volledig vol ligt met stenen van pelgrims met boodschappen op. Na dit moment zijn we met de afdaling begonnen, maar na 100mt waren we  enorm content dat we deze zijde niet omhoog moesten: percentages van 13 tot 15%! Na deze afdaling was een uitgebreide lunch noodzakelijk . waarna we verder fietsten door het mooie ponferrada tot de voet van de klim van morgen. Het hoogteprofiel belooft steile stukken, maar dit is voor morgen. Zopas nog 2 italianen hun ban helpen herstellen, en nu volledige rust op een mooi terraske !

26-06-2016 15:57

Dag 15: vandaag beloofde een rustige dag te worden zonder heuveltje en wind, maar... de zon was inderdaad van de partij, en met 100km en 700hm waren we zeer tevreden. Het was echter pech die ons na 80km even deed twijfelen over de goede afloop: ineens begaf johny's kar het... een gelast stuk was afgebroken en was het dus onmogelijk om verder te rijden. Gelukkig waren er dos hombres in de buurt die ons onmiddellijk geholpen hebben.nu zitten we hier in het zonnetje te genieten bij een 25 graden . Waarschijnlijk hetzelfde weer als jullie?

26-06-2016 15:53

Dag 14: deze ochtend om 6u.gewekt door overenthousiaste gepensioneerde, luidruchtig snurkende, bejaarde caminogangers... daarna een ontbijt gehad in de old school style: alles mooi op het bord leggen, tas op het bordje plaatsen...man, best dat we hier weg waren! en dan waren we vertrokken voor 90 km door schilderachtige landschappen, maar wel redelijk vlak vandaag: slechts 800hm vandaag! Onze Goliath van gisteren was ook terug maar minder krachtig. Morgen zal Goliath,volgens de voorspellingen, zelfs aan onze zijde staan.Op het einde verloor johny voor de 2de maal zijn kar, maar terug bijna in stilstand...dus zonder veel erg. Nu zijn we in de albergue van Sahagun en kunnen meegenieten van de repetitie van de lokale 6+ dansclub. Tot morgen!

26-06-2016 15:46

Dag 13: vanmorgen na ons ontbijt vertrokken bij amper 6 graden. Niettegenstaande de kou waren we enorm snel opgewarmd door de lange beklimming van 5km aan 7% die ons tot op het hoogste punt van onze reis bracht tot nu toe:1150mt. Rap een foto genomen en dan door naar burgos (een prachtige stad trouwens).  Daar snel iets gegeten en kennis gemaakt met nen ouden pool die al onderweg was sedert een paar maand en na de aankomst in compostella tevens nog terug fietst(en dan zouden ...jullie ons al zot verklaren .Net zoals gisteren was het net als david en goliath: een enorm gevecht van 2 kleine belgen tegen de spaanse stormwind...In de namiddag iets gegeten in een mooi dorpje maar toen het begon te regenen  (en de temperatuur zakte naar 12 graden) hebben we beslist om na 93km er de brui aan te geven...nu nog even genieten van de zon (die nu pas tevoorschijn komt) en johny zijn wonden laten likken (figuurlijk dan )

26-06-2016 15:26

Dag 12: vandaag terug ongelooflijk,maar wel van de wind... een 70km kunnen afleggen,maar aan zeer lage snelheid door de rukwinden en onweer...nu nog aan het genieten van een cola tijdens het onweer en hopelijk dan terug verder. ja nog 7 tal km om vervolgens mooi en goed te slapen .

26-06-2016 15:22

Dag11: M.A.F.: dat is de afkorting die deze dag perfect samenvat... Mooi, Adembenemend en Formidabel! De rit tussen pamplona en logrono is werkelijk fantastisch mooi wat natuur en parcours betreft: 123 km met 1600hm tussen wondermooie bergen en dorpjes. Zeker een aanrader om te bezoeken. Vandaag tevens de eerste pikdorsers aan het werk gezien. Daarnaast valt er met johny steeds wel een avontuur te beleven. Op een lange heuvelende baan rijden we naast elkaar toen plots er een ...auto al toeterend naast ons kwam, en vanalles aan het roepen was naar ons. Wij ons van den dommen gehouden, en hij reed door...tot hij 200mt voor ons zich langs de kant van de weg plaatste, en uitstapte... we besloten om hem gewoon voorbij te rijden, maar plots verscheen er een badge van gardia civil. Gelukkig is johny een man van de wereld, en kon hij, na het aanhoren van een lange uitleg, met een excuso er vanaf komen. Blijkbaar mag je niet met 2 naast elkaar rijden... voor de rest een schitterende rit bij 32 graden waar je toch de ganse dag kippenvel hebt van de pracht .

26-06-2016 15:19

Dag 10: vanmorgen maar om 9u30 vertrokken om eerst nog officiële stempel te halen van de camino en de apotheek voor de wondverzorging. Onmiddellijk stond de beklimming van de ibaneta op het programma: beklimming tot 1057 mt. Een zeer leuke klim ware het niet dat het oude wijven regende... na de klim verscheen echter de zon,en na een pelgrim menu hebben we een camping gezocht om na 75km en 1400 hm nog onze was te kunnen doen. Dankzij een gulle Brit hebben we nog een fles leffe soldaat gemaakt . En wasspelden kregen we van een Duitser, alweer een geslaagde dag dus.

26-06-2016 15:14

Dag 9: aangekomen in saint-jean piere du port na een dag van 132km en 1400hm. Het werd een bewogen dag na de beklimming van onze 1ste col: col d'oquich van 5km. De beklimming verliep vlot en na het nuttigen van een cola vertrokken we voor de afdaling met johny op kop. Echter na een paar bochten ging het volledig mis. Nadat een wagen johny had overstoken en hij de achtervolging inzette, had zijn kar hier geen zin in en ging johny dus onderuit aan 50km/u. Gelukkig had hij gisteren zijn zonden opgebiecht in lourdes, en was enkel de rechterbil en arm zwaar geschaafd. (De fiets overleefde zonder schram.

26-06-2016 15:07

Dag8: vandaag vertrokken onder dreigende wolken,maar toch de volledige dag zo goed als droog gebleven tijdens onze 120km en 1000hm. Het parcours liep vandaag langs mooie dorpjes zoals Aignan waar we tevens de eerste stierenvechtarena tegenkwamen. Daarna zijn we langs vlakkere (maar drukke) wegen naar Lourdes gesjeesd om te bidden voor het thuisfront en een veilige pelgrimstocht. Tijdens het eten beseffen we nu dat de helft reeds overschreden is...tot morgen voor een nieuw avontuur.

26-06-2016 15:01

Dag7: vandaag vertrokken onder de bewolking voor de rit die ons 1 dag voor lourdes zal brengen: 140 km en 1000hm op een saai en niet zo lastig als gisteren  (155km en 1600hm). Het spannendste op deze dag was:gaan we gelijk waterkiekens zijn of niet? Door een goedgekomen middageten konden we de eerste bui ontlopen en door een gelukkige middagstop konden we een zondvloed vermijden.nu zijn we aan het genieten van een ravioli. Mmm.

26-06-2016 14:54

Dag6:mooi maar sterk golvend parcours met op de middag een gratis lunch bij de kakkers uit Antwerpen  (zo noemde hun fietsvereniging). Ondanks alles wat ze zeggen van de antwerpenaren waren dit echt sympathieke mensen! in de namiddag terug heuvels bij temperaturen boven de 30graden. Het grote probleem was een camping vinden: via toeristische dienst dan een kleine camping gevonden in de heuvels maar... bleek dat die camping reeds een jaar dicht was... Gelukkig konden we onze charmes gebruiken om er toch te camperen  (en we kregen zelfs 4 grimbergen biertjes

26-06-2016 14:47

Alles gaat goed geen Wi-Fi dus wijnig nieuws groetjes

enkel hier mooie plaats om te slapen .

26-06-2016 14:45

Vandaag terug een zonovergoten dag met ongelooooooflijk veel bos (nooit gedacht dat er nog zoveel bos is). Een mooi vlak parcours werd het  vandaag met 175km en 500hm. Het enigste probleem was eten vinden op de middag... Gelukkig in een klein dorpje een menu kunnen eten, alhoewel ik het toch wat raar vond als ze met ezelskloten afkwamen. Gelukkig waren dit gepocheerde eieren. In de namiddag dan nog wat meer bos en een licht glooiend parcours. Na 12u op de fiets nu toegekomen bij nen Hollander...ondanks 10herten dat we gezien hebben, is het eend .momenteel is het grotendeels Eat, sleep, bike,repeat: maar we blijven gaan.

26-06-2016 14:29

Deze dag ons 2de hertje tegengekomen op terug prachtige wegen. Gelukkig een stuk minder zwaar dan gisteren... na een 100tal kilometer werden we echter geconfronteerd met de keiharde realiteit van het noodweer in Frankrijk: in het dorp souppes waren de huizen tot 2mt hoog overstroomd... daarna terug onze rit verder gezet om uiteindelijk  na een rit van 160km neer te strijken in het pittoreske bellegarde, waar zoals gedurende de afgelopen dagen bijna geen kat te bespeuren valt...maar terug een schitterende dag

05-06-2016 21:05

Alles gaat goed gisteren 155 km vandaag 140 km .kristof 2 lekke banden en johny bijna zijn kar kwijt. Tis zeer mooi maar zwaar.  Groetjes

04-06-2016 07:03

We zijn er klaar voor . 9we gaan zo met een weg .groetjes

01-04-2016 13:30

Hier wat info over mijn test week .

460 km in 3 dagen regen wind en slechte wegen. Maar test gelukt .

27-03-2016 14:46

beste vrienden hier komt er per dag wat info + foto's